The Relationship Between Instructional Leadership Practices And Students Academic Achievement Of Secondary Schools In Banda Acheh, Indonesia
DOI:
https://doi.org/10.54621/jiat.v1i1.205Keywords:
principals’ instructional leadership, relationship, students' academic achievementAbstract
Penelitian ini menjelaskan korelasi diantara kepemimpinan pembelajaran dan pencapaian akademik siswa SLTA di Banda Aceh, Indonesia. Manajemen Rating Skala untuk kepemimpinan pembelajaran yang telah dimodifikasi oleh Halingger dan Murphy (1985) dan Latip (2006) telah digunakan sebagai instrument pengumpulan data melalui surver questioner. Responden penelitian ini adalah 12 kepala sekolah dan 163 orang guru SLTA Banda Aceh yang dipilih secara random. Terdapat 12 Null Hepotesis yang telah diformulasi untuk mengukur korelasi diantara dua variabel ini, antara lain yaitu: monitoring progres siswa, memastikan pemantauan, meningkatkan standar akademik. Penelitian ini diharapkan akan menghasilkan temuan yang effektif untuk membantu proses peningkatan kepemimpinan pembelajaran dikalangan kepala sekolah dan para guru SLTA di Banda Aceh dengan tujuan untuk meningkatkan kualitas pendidikan siswa
References
Cohen, L., & Manion, L. (1994). Research methods in education. (4 th ed). London: Routledge.
Cotton, K. (2003). Principals and student achievement. Melbourne: Hawker Brownlow Education.
Creswell, J. W. (2008). Educational Research. (2 nd ed). New Jersey: Prentice Hall
DuFour, R. (2002). The learning-centered principal. Educationa Leadership 59(8), 12-15.
Dwyer, D. C. (1984). The search for instructional leadership: Routines and subtleties in the principal's role. Educational Leadership 41(5), 32-37.
Enueme, C.P., & Egwunyenga, E.J. (2008). Principals' instructional leadership roles and effect on teachers' job performance: A case study of secondary schools in Asaba Metropolis, Delta State, Nigeria. Retrieved on May 17 th , 2009,
Gamage, D., Adams, D., & McCormack, A. (2009) How does a school leader's role influence student achievements? A review of research findings and best practices. Retrieved on July 27 th , 2009, from http://cnx.org/content/m19751/latest/
Harris, S.L., & Lowery, S. (2002). A view from the classroom. Educational Leadership 59(8), 64-66.
Jamentz, K. (2002). Isolation is the enemy of improvement: Instructional leadership to support standards-based practice. San Francisco: WestEd.
Johnson, S.M., & Kardos, S.M. (2002). Keeping new teachers in mind. Educational Leadership 59(6), 12-17.
Latip Muhammad (2006). Pelaksanaan kepemimpinan pengajaran di kalangan pengetua sekolah di negeri Selangor Darul Ehsan. Tesis Doktor Falsafah, Fakulti Pendidikan, Bangi: Universiti Kebangsaan Malaysia.
Published
How to Cite
Issue
Section
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
<meta name="google-site-verification" content="my376V_zufsFS7u-tp5mnbkhXyMKWFtW5e61aFjBujU" />